I committed a Happening

<<  >

I committed a Happening
2015
lecture performance
30 min.

I committed a Happening is a lecture performance especially created Studium Generale Rietveld Academy at the occupied Maagdenhuis (Amsterdam). It is composed of two parts. The first part, in the form of a lecture, tours some of the works of a generation of artists in Argentina during the 1960’s who understood artistic practice as a form of action towards a social change. The second part, in the form of a declamation, recites 423 insults in a Castellano Spanish slang addressed to women in Argentina. Playing with the gender of the word ‘university’ in Spanish, which is female, the script emphasizes that the university is not any of these insults

ACT 1, SCENE 7

Studium Generale Rietveld Academie received an invitation to relocate it´s March 11 session from the Rietveld´s GYM to the occupied Maagdenhuis. The invitation was accepted as an act of solidarity and as an alternative mode of “looking at art through the lens of theatre”.

with Gabriëlle Schleijpen, Lauren Alexander, Tarja Szaraniec, Nikos Doulos, Mercedes Azpilicueta and Charles Esche.

Studium Generale Rietveld Academie
at the occupied Maagdenhuis / APPROPRIATION
11 March, 2015
Amsterdam, The Netherlands

Yo cometí un happening
2015
charla performática
30 minutos.

Yo cometí un happening es una charla performática compuesta de dos partes, especialmente creada para esta ocasión en el Maagdenhuis de Ámsterdam. La primera parte, en la forma de una charla, recorre algunas de las obras de una generación de artistas en la Argentina durante la década de 1960 que comprendían la práctica artística como una forma de acción hacia un cambio social. La segunda parte, en la forma de una declamación, recita 423 insultos en una jerga del castellano dirigidos a las mujeres en Argentina. Al jugar con el género de la palabra ‘universidad’ en español, que es femenino, el guión subraya que la universidad no es ninguno de esos insultos.

ACT 1, escena 7
Studium Generale Rietveld Academie recibió una invitación para realizar su sesión de marzo en la Maagdenhuis ocupada por los estudiantes. Hemos aceptado y formaremos parte del personal y los estudiantes de la Universidad de Amsterdam como un acto de solidaridad y como un modo alternativo de “mirar el arte a través de la lente del teatro”

con Gabriëlle Schleijpen, Lauren Alexander, Tarja Szaraniec, Nikos Doulos, Mercedes Azpilicueta y Charles Esche.

Studium Generale Rietveld Academie en el Maagdenhuis / APROPIACIÓN
11 de marzo, 2015
Ámsterdam, Países Bajos

[envira-gallery id=”252″]

[envira-gallery slug="icommited"]